Trigger

Komputerowa geometria kół

Po co sprawdza się geometrię kół?

Każdy samochód ma się dać prowadzić pewnie i bezpiecznie. Jeśli podczas jazdy kierowca odczuwa, że samochód "ściąga" w lewo lub w prawo, należy sprawdzić jaka jest tego przyczyna. Same objawy "ściągania" mogą stać się dla kierowcy po pewnym czasie uciążliwe, a nawet niebezpieczne w skrajnych sytuacjach. Przyczyną może być niewłaściwe ustawienie kół lub nadmierne czy nierównomierne zużycie opon.

W celu zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa jazdy niezbędne staje się sprawdzenie i regulacja geometrii kół. Wyeliminowanie uciążliwego "ściągania" poprzez regulację geometrii kół nie tylko poprawi bezpieczeństwo jazdy, komfortu jego prowadzenie, ale także wpływa na zmniejszenie zużycie paliwa i ścieralności opon.

W celu zapewnienia precyzji i dokładności regulacji geometrii kół firma Dargaz oferuje pełną komputerową geometrie kół przy użyciu najnowocześniejszych urządzeń firmy John Bean typ V2200 Posiadamy wiedzę i doświadczonych mechaników, którym możesz zaufać, gdy trzeba rzetelnie i fachowo wykonać geometrię kół. Pomagamy w utrzymaniu zawieszenia pojazdu w dobrej kondycji dla wszystkich rodzajów samochodów osobowych i dostawczych - zagranicznych i krajowych. Od drążków kierowniczych i sworzni przez amortyzatory i tuleje aż po przeguby - serwisujemy je wszystkie.

Umów się na kontrolę geometrii kół!
+48 25 787 73 23

John Bean V2200 - urządzenie do kontroli geometrii

Jest to najbardziej zaawansowany technologicznie system pomiarowy.

  • funkcjonalne i intuicyjne oprogramowanie zapewnia dużą szybkość w wykonywaniu pomiarów i regulacji,
  • posiada rozbudowaną i aktualną bazę danych pojazdów
  • technologia pomiaru 3D
  • łatwa adaptacja urządzenia do stanowiska pomiarowego

Technologia pomiaru 3D

Dzięki zastosowaniu stałych kamer o wysokiej rozdzielczości, które generują sygnał przekazywany do głowic ekranowych zamontowanych na kołach pojazdu. Odbity od tych ekranów sygnał powraca do komputera, który dzięki oprogramowaniu oblicza i tworzy przestrzenny (3D) model położenia każdego z kół. Ten obraz jest z kolei przetwarzany na wartości parametrów geometrycznych, tzn.:

  • zbieżność całkowita kół przedniej i tylnej osi,
  • zbieżność połówkowa przedniej i tylnej osi,
  • kąt wyprzedzania sworzni zwrotnicy,
  • kąt pochylenia sworzni zwrotnicy,
  • sumaryczny kąt pochylenia koła i pochylenia sworznia zwrotnicy,
  • kąt skrętu kół i różnica kątów skrętu,
  • przesunięcie kół (przód i tył),
  • kąt geometryczny osi jazdy,
  • różnica zbieżności połówkowych,
  • różnica kątów pochylenia koła,
  • różnica kątów wyprzedzenia sworzni zwrotnicy.

Na czas wykonywania usług serwisowych zapraszamy Państwa do skorzystania z oferty naszego baru, gdzie mogą Państwo napić się kawy, herbaty lub skorzystać z posiłków i w miłej atmosferze zaczekać na zakończenie prac naszych specjalistów.